sagasnailart.blogg.se

Tips och trix: hur man får bort gliternagellack enkelt och snabbt!

Kategori: Allmänt

Alla vet nog hur svårt det är att få bort glitterlack, hur mycket man än gnuggar så vill det inte gå bort! Så därför tänkte jag visa ett super enkelt och ganska snabbt sätt att ta bort glitterlack med.
 
Vad man behöver: många pads/bomullstussar, folie, nagellacksremover
 
Steg 1: börja med att klippa ganska tjocka och mellanlånga remsor folie. Ta sen ganska mycket nagellacksremover på en bommulspad eller bomullstuss. Sätt bommulstussen runt fingret och vira sen folien runt ganska hårt så att bomullen sitter fast på fingret. Gör så med alla fingrarna och vänta ca 5-10 min.
 
Steg 2: När det har suttit på naglarna i ca 5-10 minuter så har nagellacket börjat lösas upp. Dra då bort folien och padsen medans du trycker och drar uppåt. Då kommer det se ut som något såhär beroende på vilket lack du har och hur länge du lät folien sitta: 
Jag brukar få bort nöstan allt lack men när jag gjorde den här bild tutourialen så hade jag lite bråttom så det är därför det är så mycket kvar.
 
Steg 3.  Nu är nagellacket upplöst och det är mycket enklare att ta bort. Ta bort resterna med en pad och lite nagellacks remover!
KLAR!
Jag hoppas att ni gillade det här tipset, även om många av er säkert redan visste det!
//Saga
 

Kommentarer

  • isola säger:

    Smart! Brukar alltid har problem med att få bort allt glitter!:)

    Svar: kul att du gilla det!
    Sagas NailArt

    2013-04-10 | 13:27:28
    Bloggadress: http://isolation.blo.gg
  • Linda Johansson säger:

    åh visste inte det där!! så himla bra tips och tack! kram på dig!

    Svar: Tack vad kul att du gillade det! Kram på dig med! :D
    Sagas NailArt

    2013-04-10 | 17:58:47
    Bloggadress: http://linndajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: