sagasnailart.blogg.se

swatches av gina tricot: bright rose, monaco blue och silver white

Kategori: Allmänt

Detta lilla settet köpte jag på ginas mellandagsrea för bara 25 kr. Ginas nagellack brukar vara bra och det var deom flesta av dessa också!
BRIGHT ROSE:
Bright Rose är ett varmt rosa lack med ljusblått skimmer. Lacket är mest likt på första bilden bara lite lite rödare i verkligheten. Det är en väldigt fin varm rosa färg även fast skimmret inte syns lika mycket på naglarna som i flaskan. På bilden har jag 2 lager men ett tredje skulle nog behövas. Det var lättlackat och att jag har nagellack i nagelbandet på en nagel är mitt fel.Det torkade snabbt.  Det är inget topplack på bilderna.
 
MONACO BLUE:
Monaco blue är ett glitterlack med silvriga hexagoner och runda blå och turkosa glitter i en blå väldigt skir jelly bas. Det var lättmålat och på bilden har jag två lager över deep sea från Gina Tricot. Deep sea är ett mörkblått skimmer lack så om ni ser något skimmer så är det ifrån deep sea. Jag tycker att det blev väldigt fint och det påminner lite om fjäll från en fisk, tycker inte ni det? Det torkade snabt och på bilderna har jag ett lager av seche vite ovanpå men även utan topplack är det väldigt glansigt. Ett fint fiskfjäll glitterlack som har bra formula, torkar snabbt och är väldigt fint!
 
Silver white
Silver white är ett vitt frost lack som jag faktiskt tycker är ganska fult, det känns tantigt på något vis...
på bilden har jag 2 (kanske 3) lager men jag skulle behövt fler, fast jag tyckte det kändes ganska onödigt när jag endån inte gillade lacket alls. Formulan var konstig, den kändes lite seg och det kändes som det var typ mjöl i lacket, knasigt? ja men det kändes så, haha :)
Det här lacket är det som jag gillar minst av lacken i den lilla kollektionen.
 
//Saga
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: